Komplexné služby pre podnikateľov

+421 948 185 178
info@altaxo.sk

Menu

Možné komplikácie u elektronickej evidencie tržieb

Zavádzanie nových postupov a systémov sa vždy spája s nejakými komplikáciami. Bohužiaľ nie je možné odhadnúť, o aké komplikácie sa bude presne jednať. Aj tak ale panujú medzi odborníkmi rôzne názory a niektorí práve tvrdia, čo konkrétne by sa mohlo pri zavádzaní EET skomplikovať. Keďže EET prinesie podnikateľom mnoho noviniek a nie každý z nich je zvyknutý na takýto spôsob evidencie. Spomenieme predovšetkým chyby, ktoré budú súvisieť so systémom EET.

Nefunkčné pripojenie k internetu

Elektronická evidencia tržieb bude prebiehať cez internet. Je teda zrejmé, že pokiaľ dôjde k výpadku internetového pripojenia alebo v danom mieste nebude vôbec k dispozícii, bude sa musieť táto situácia nejako riešiť. Hoci žijeme v dobe internetu, nie každý má spojenie vo svojom obchode alebo v reštaurácii k dispozícii. Ak ste úplne bez pripojenia, je ideálne sa ho pokúsiť zriadiť. Pozrite sa teda, či je vo Vašom okolí dostupný nejaký poskytovateľ a dohodnite si zavedenie internetu od budúceho roka. Ak ho ale inak nepoužívate, môže sa premietnuť aj do cien Vašich služieb. Pretože ak budete musieť mesačne platiť 300 Kč za internetové pripojenie, ročne táto suma bude činiť až 3600 Kč, čo pre mnoho podnikateľov nie sú malé peniaze. Už je to taká platba, ktorá by inak ušetrila nejakú hodinu práce. Nefunkčné pripojenie k internetu z dôvodu výpadku je možné vyriešiť vydaním účtenky bez unikátneho čísla od Finančnej správy. Transakciu je nutné na server odoslať okamžite, akonáhle internet zase pôjde a informáciu o nej odoslať do 24 hodín. Ak budete bez pripojenia stále, môže Vám Finančná správa urobiť výnimku. Ďalej teda musíte ručne vystavovať účtenky a dáta na server odosielať iba po piatich dňoch. Bez nejakého internetového pripojenia sa teda rozhodne nezaobídete. 

Mám záujem, ako si môžem objednať?

Volajte: +421 948 185 178

Píšte na: info@altaxo.sk

Ako postupovať v prípade chyby

Na pokladni samozrejme budete môcť vykonávať aj storná, ak sa dopustíte preklepu, chyby alebo nedopatrenia. Tieto chyby sa budú evidovať rovnakým spôsobom ako tržby, len však so záporným znamienkom. Je jedno, či sa jedná o chybu alebo o storno, teda o vrátenie zo strany zákazníka.

© 2019, ALTAXO SE

Máte záujem o zľavu na účtovníctvo pre Vašu českú spoločnosť?

Zadajte email a získate na ňu nárok!

Spoločnosť ALTAXO SK s.r.o. neposkytuje právne služby podľa osobitných predpisov. Poskytujeme konzultačné a podnikateľské poradenstvo v rozsahu voľných živností. Právne služby zabezpečuje partnerská advokátska kancelária.