Komplexné služby pre podnikateľov

+421 948 185 178
info@altaxo.sk

Menu

Kedy si založiť firemný účet

Založenie firemného bankového účtu nie je tak jednoduché, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Budete totiž k nemu potrebovať potrebné dokumenty. Bez nich Vám v banke účet nezaložia. Je tak ošetrené, že si účet pre právnické osoby nemôže založiť úplne každý. Kedy je vhodná doba na založenie účtu a akým spôsobom sa tento účet zakladá? Odpovede na svoje otázky sa dozviete v našom článku. Pokiaľ si so založením účtu neviete rady, môžete sa samozrejme obrátiť aj na špecialistu.

Čo je potrebné k firemnému bankovému účtu

Pokiaľ si budete chcieť založiť firemný bankový účet, budete potrebovať doklad, ktorý preukáže Vaše podnikanie. V prípade podnikajúcich fyzických osôb sa jedná o výpis zo živnostenského registra - o živnostenské oprávnenie. Právnické osoby potrebujú výpis z obchodného registra a slobodné povolania registráciu na daňovom úrade.

Z tohto jasne vyplýva, že nie je možné si zriadiť bankový účet skôr, než bude Vaša firma zapísaná v obchodnom registri. Nemusíte sa tak s registráciou ponáhľať a ani sa obávať, že by ste zameškali nejaký termín. Bohato stačí zriadiť si účet tesne pred začiatkom podnikateľskej činnosti.

Mám záujem, ako si môžem objednať?

Volajte: +421 948 185 178

Píšte na: info@altaxo.sk

Dokumenty k bežnému účtu je väčšinou nevyhnutné mať v overenej kópii, teda priamo vystavené živnostenským úradom alebo krajským súdom, ktorý spravuje obchodný register. Doloženie kópie bez overenia sa často neuznáva.

Kedy si založit bankový účet  

Určite je nutné tento účet mať už v momente, keď vystavíte svoju prvú faktúru, aby ste na ňu mohli uviesť číslo svojho bankového účtu. Rovnako tak je dobré z neho platiť všetky výdavky súvisiace s Vaším podnikaním, pretože potom budú Vaše firemné výdavky a príjmy oveľa prehľadnejšie.

Pokiaľ si chcete založiť účet a už máte vybranú konkrétnu banku, tak postupujte podľa jej odporúčania. To znamená, že môžete do banky zájsť osobne alebo si bežný účet zariadiť aj cez internet, ak je to možné, a potom len dodať nevyhnutné podklady osobne - napríklad cez kuriéra pri podpise zmluvy k bežnému účtu.

© 2019, ALTAXO SE

Máte záujem o zľavu na účtovníctvo pre Vašu českú spoločnosť?

Zadajte email a získate na ňu nárok!

Spoločnosť ALTAXO SK s.r.o. neposkytuje právne služby podľa osobitných predpisov. Poskytujeme konzultačné a podnikateľské poradenstvo v rozsahu voľných živností. Právne služby zabezpečuje partnerská advokátska kancelária.